Bewegen!

Al spelend bewegen

Veel mensen zijn zich bewust van het belang van voldoende bewegen. Maar, wat is de definitie van voldoende? In de beweegrichtlijn 2017 staat dat ouderen zich voor ten minste 2,5 uur per week matig intensief moeten inspannen. Dit zijn activiteiten zoals wandelen en fietsen. Daarnaast zou ook nog twee keer per week aan krachttraining i.c.m. balansoefeningen gedaan moeten worden. Dit klinkt uitvoerbaar. Echter, de leefstijlmonitor van het RIVM toont aan dat slechts 37% van de senioren aan deze richtlijn voldoet.

Lees meer
Advies

Kies zorgvuldig

Sommige dingen in het leven zijn gewoon je tijd niet waard. Je wil aan deze dingen zeker geen tijd verspillen. Want, zeg nu zelf van dat gehol, gevlieg, je druk maken zonder gas terug te nemen en uiteindelijk uitgeput en opgebrand thuiszitten wordt niemand vrolijk. Je tijd is beperkt, dus kies zorgvuldig waaraan je het besteed!

Lees meer

Ontspannen

Haasten kan altijd nog

70-plussers zijn niet alleen pensionado’s die volop van het leven genieten. Het zijn ook steeds vaker drukke vrijwilligers, mantelzorgers en oppasopa’s en -oma’s. Niet gek dat ook deze groep steeds vaker te kampen heeft met stress of erger…een burn-out!

Lees meer

leefkwaliteit
,

Vitale krachtpatsers

Waarom voelen sommige mensen van 80 zich nog vitaal en andere niet? De belangrijkste reden is dat gevoel dat je iets bij te dragen hebt aan deze wereld.

Lees meer